Fortiden, nutiden & fremtiden

2019 – Fremtiden


I 2019 kommer der bl.a. til at være endnu mere fokus på de grene af virksomheden, der arbejder med B2B og B2D.

Ligeledes bliver der i 2019 lanceret et helt nyt website med en optimeret webshop, som gør det endnu hurtigere for både private og virksomheder at handle over nettet med ganske få klik.

2018 – Mere end blot møbeltilbehør


Henover årene har virksomheden haft en stærk og personlig relation til kunderne. Med snart 20 års interesse, erfaring og kompetenceudvikling indenfor branchen er det kun naturligt, at virksomheden øger fokusset på netop relationen til kunden.

Vores fysiske produkt er møbeltilbehør, men vi bestræber os i høj grad også på at være en professionel sparringspartner for vores private kunder, såvel som virksomheder.  

Målet for 2018 bliver, at dialogen med vores kunder for alvor øges, og rådgivning og montering bliver en direkte del af vores produkt.

2017 – Salget tager fart

Med stigende efterspørgsel fra både ind- og udland øges produktsortimentet hele tiden. Der tages nye og innovative produkter ind i udvalget, og mange kunder oplever pludseligt at møbeltilbehør kan meget mere end man normalt bliver tilbudt i detailforretningerne.

I løbet af 2017 kommer der også stigende interesse fra virksomheder og offentlige institutioner, som har behov for møbeltilbehør til ex. Mødelokaler, konferencefaciliteter osv., hvilket er med til at skabe et øget fokus på B2B salg, samt at der nu også åbnes op for engros.

Det stigende salg medfører også at virksomheden har brug for større lokaler til lager og kontor. CORNELIUS furniture parts etablerer sig fast i Sjællandsgade i Vejle.

2016 – En del tanker og erfaringer rigere

Det sidste halve år bliver brugt på at tænke nye koncepter igennem. Skal der satses på salget af havemøbler via webshoppen? Skal det være den oprindelige forretnings idé med møbeltilbehør og plejemidler? – eller skal det fortsat være begge dele? Eller noget helt nyt?

Markedet bliver undersøgt, og der bliver sat plusser og minusser. Skal det være det ene eller andet koncept som der skal arbejdes videre med?! Et halvårs tanker og overvejelser resulterer i at holde 100% fokus på den oprindelige forretningsidé med møbeltilbehør. Tiden er kommet til at den lille forretning der har udviklet sig positivt siden starten, skal have den opmærksomhed den fortjener for at kunne fortsætte væksten.  

Online virksomheden CORNELIUS furniture parts går i luften.

2015 – En svær beslutning, men den rigtige


Efter at have drevet CORNELIUS living i nogle år vælger Peter Cornelius at dreje nøglen om på den fysiske butik. Den øget internethandel og konkurrencen fra større detailforretninger med billigere produkter gør, at markedet er svært at knække.

CORNELIUS living fortsætter med salg via webshoppen. Dette gælder både havemøbler og møbeltilbehør.

2013 – Tiden er inde til nye udfordringer

Peter Cornelius har nu har nu solgt arkitekttegnede møbler i mere end 10 år, og sideløbende udvikler hobbyvirksomheden Furniturecare.dk sig stille i takt med, at nethandlen vinder endnu mere ind hos danskerne.

Den nye idé er endnu engang en produktgruppe som ingen rigtigt har fokus på, men som alligevel bliver solgt mange steder. Ideen er ganske enkelt at skabe et bolighus med fokus på eksklusive havemøbler. Et bolighus med havemøbler til de designinteresserede, og dem hvor den høje kvalitet har betydning.

Der er ikke langt fra idé til handling, og i påsken 2013 åbner CORNELIUS living på Ellehammersvej i Vejle med 600 m2 showroom med eksklusive havemøbler.

2010 – En ny idé opstår

Peter Cornelius har på dette tidspunkt arbejdet 8 år i møbelbranchen sideløbende med det kreative arbejde i virksomheden PCODesign. I de mange år i møbelbranchen er der en udfordring, som har været konstant; det er forespørgslerne fra kunderne på møbelsko, de små dupper der sidder under alle stole ben med eller uden filt. Med afsæt i denne observation bliver der i året 2010 taget et afgørende skridt hen imod hvor virksomheden er i dag.

På dette tidspunkt findes møbelskoene kun i et begrænset omfang i diverse detailforretninger. Da der er stor variation på materialer og udformning af stoleben, samt diverse gulve, tæpper eller underlæg, er kundernes behov meget forskellige.  Det vil derfor kræve et meget bredt og dybt sortiment af møbelsko. Disse produkter anses for at være små nicheprodukter, og med et begrænset salg for den enkelte fysiske butik, er det en udfordring at kunne tilbyde kunderne præcis det de har brug for.

I 2010 begyndte e-handle at udfolde sig i Danmark. 2 ud 3 danskere har handlet på nettet, og denne tendens giver nu helt nye muligheder i forhold til at kunne tilbyde det brede og dybe sortiment af møbelsko, som markedet efterspørger. Idéen er skabt, de teknologiske muligheder er til stede og d. 01 november 2010 går www.furniturecare.dk online med første version af deres webshop.

Produktsortimentet består af møbelsko og plejemidler, to produktgrupper som komplimenterer hinanden godt. Virksomheden fungerer som ”hobby” frem til 2013 – hvor det bliver tid til nye udfordringer.

2002 - Begyndelsen

Starten til det der i dag blandt andet er CORNELIUS furniture parts startede tilbage i 2002, hvor Peter Cornelius registrerede sit første cvr. nummer og virksomheden PCODesign blev en realitet. En virksomhed skabt på baggrund af stor interesse, passion og innovation, samt lysten til selv at skabe danske produkter med øje for både detalje og design.

Idéen med PCODesign er at designe og udvikle produkter i et enkelt og elegant design. Nøgleordene er innovation, funktion og design. Det er igennem årene blevet til mange forskellige produktdesign, og der er løbende blevet produceret en række prototyper af forskellige designs.

PCODesign er stadig den dag i dag en hobbyvirksomhed, hvor der konstant arbejdes og videreudvikles på nye spændende idéer og produktdesign.