Peter Cornelius har på dette tidspunkt arbejdet 8 år i møbelbranchen sideløbende med det kreative arbejde i virksomheden PCODesign. I de mange år i møbelbranchen er der en udfordring, som har været konstant; det er forespørgslerne fra kunderne på møbelsko, de små dupper der sidder under alle stole ben med eller uden filt. Med afsæt i denne observation bliver der i året 2010 taget et afgørende skridt hen imod hvor virksomheden er i dag.
På dette tidspunkt findes møbelskoene kun i et begrænset omfang i diverse detailforretninger. Da der er stor variation på materialer og udformning af stoleben, samt diverse gulve, tæpper eller underlæg, er kundernes behov meget forskellige. Det vil derfor kræve et meget bredt og dybt sortiment af møbelsko. Disse produkter anses for at være små nicheprodukter, og med et begrænset salg for den enkelte fysiske butik, er det en udfordring at kunne tilbyde kunderne præcis det de har brug for.
I 2010 begyndte e-handle at udfolde sig i Danmark. 2 ud 3 danskere har handlet på nettet, og denne tendens giver nu helt nye muligheder i forhold til at kunne tilbyde det brede og dybe sortiment af møbelsko, som markedet efterspørger. Idéen er skabt, de teknologiske muligheder er til stede og d. 01 november 2010 går
www.furniturecare.dk online med første version af deres webshop.
Produktsortimentet består af møbelsko og plejemidler, to produktgrupper som komplimenterer hinanden godt. Virksomheden fungerer som ”hobby” frem til 2013 – hvor det bliver tid til nye udfordringer.